Nažalost, načelnik u proteklih godinu dana nije naučio ništa vezano uz proračun i rebalans. Iako mu OV-e ni prošle godine nije prihvatilo rebalans proračuna jer ga je dostavio, slično kao i sada pred Božić, nakon što je protuzakonito i nenamjenski trošio sredstva, on bahato i neodgovorno nastavlja po svome.

On i dalje misli da je svemogući gazda, koji može što i kako hoće, ignorirajući pritom Odluku OV-a o izvršenju proračuna ali i Zakon o proračunu.

Pa da ga još jednom podsjetim, Proračun koji na njegov prijedlog donese OV-e za njega postaje „Zakon“, odnosno financijski okvir u kojem se tokom godine mora kretati i kojeg mora poštovati i izvršavati, a ako to iz nekog razloga nije moguće, onda mora sa podacima o izvršenju i prijedlozima promjena (rebalans), uz detaljno obrazloženje svake stavke za koju se traži promjena, pravovremeno doći pred OV-e i zatražiti rebalans proračuna, jer je jedino OV-e ovlašteno da mjenja usvojeni proračun.

Kako to drugi rade navesti ću primjere općine Tkon koja je svoj prvi Rebalans proračuna imala u 06.2014. ili općina Kali u 08.2014.

No da ne duljim, jer to našeg načelnika ne zanima, pogledajmo kako je nenamjenski potrošio naše šolde:

POSEBNI DIO ( http://kukljica.com.hr/wp-content/uploads/2014/12/Rebalans-za-2014.-Posebni-dio.pdf )

  • Str. 2/Poz.15. Mobitel– Plan 0 kn – Rebalans 7.100 kn zar je toliki račun za samo dva mobitela, koja je to tarifa???
  • Str. 2/Poz.16. Investicijsko održavanje – Plan 370.000 kn Rebalans 435.000 kn – što spada u to? Ovo je najmutnija stavka u proračunu !?

Prema odluci o programu odžavanja objekata i uređaja komunalne infrastrukture za 2013.g. u to spada: održavanje i čišćenje javnih površina i održavanje javnih plaža u ukupnom iznosu od 160.000 kn (150.000+10.000)???

Prema prvoj izmjeni programa (rebalans) to isto iznosi 405.000 kn (395.000+10.000)??? Povećanje od plana za više nego 2,5 puta ??? Tko je tu lud?

Kako može pražnjenje košarica za smeće, košnja trave i orezivanje stabala koštati nevjerojatnih 395.000kn? Volio bi od načelnika čuti obrazloženje i odgovor na to pitanje.

Ako je pak Sabuša loše poslovala i treba joj pomoći onda se to neradi tako, to je čisti kriminal.

  • Str. 2/Poz.72.Opskrba vodom– Plan 0 kn rebalans 10.000 kn

Prema pojašnjenju kod rebalansa za prošlu godinu rečeno je da je to nova stavka u proračunu, jer da općina do tada nije plaćala vodu Sabuši a po novom mora. Pitanje načelniku i onima koji su radili proračun, ZAŠTO ni ove godine ta stavka nije planirana?

Vratimo se na trenutak na opskrbu vodom u 2013.g. Ako se sjećate prošle godine je na opskrbu vodom potrošeno 49.000 kn, i ja sam tada tvrdio da je to nemoguće, što je kao što sada možete vidjeti istina, jer je ove godine potrošeno 10.000 kn. Zato tražim da mi načelnik odgovori zašto smo vodu lani platili 4 puta više? Čiju smo to vodu platili? ŽLU?

  • Str. 2/Poz.20. Ugovori o djelu plan 627.500 kn, rebalans 250.000 kn

1. Geodetska izmjera– Planirano 470.000 kn – rebalans 130.000 kn Molim da načelnik obrazloži zašto je plaćena samo 1/3 planiranih sredstava.

2. Inelektualne usluge – odvjetnik – Plan 105.000 kn, rebalans 120.000 kn

To znaći da općina za usluge odvjetnika mjesečno plaća 10.000kn, što je ogromna cifra. Općini bi se po tome više isplatilo da zaposli jednog pravnika na puno radno vrijeme. Tražim obrazloženje tolikih troškova.

  • Str. 2/Poz.21 Uslug e ažuriranja računalnih baza (Računalne usluge) – Plan 25.000 kn, rebalans 57.500 kn. Ma kakvo ažuriranje, kome, zašto???

Cijeli program (softver) je kupljen za 59.000 kn, a ažuriranje baza košta 57.500 kn!??

I još im svake godine za održavanje softvera plaćamo 25.000 kn.

To je za rubriku vjerovali ili ne, tko je tu lud? Razbacujemo se sa šoldima ko pijani šeici a na plažama od kojih živimo nemamo ni jedne tuš kabine, wc-a, suncobrana, itd.

  • Str. 2/Poz.22. Ostale nespomenute usluge – Planirano 12.000 kn, rebalans 42.000 kn

Usluga ko u priči, pa da vidimo koje su to neophodne usluge, koje su toliko neophodne da za njih nismo ni znali, pa su narasle više od 3 puta?

  • Str. 2/Poz.31. Ostala oprema– Planirano 0 kn, rebalans 50.000 kn

Lani je za nekakvu opremu neplanski potrošeno 52.000kn, i to navodno za binu koja se svidjela našem načelniku 18.000kn. a za preostalih 34.000kn nikad nismo dobili odgovor. Zato me jako zanima kao prvo zašto ta oprema nije planirana u proračunu kad nam je tako silno potrebna, a kao drugo koja je to uopće oprema???

  • Str. 2/Poz.66. Ulaganja u računalne programe – Plan 0 kn, rebalans 1.500 kn.

O tome sam sve rekao pod poz. 21. i neću se ponavljati

  • Str. 3/Poz.32. DVD – Plan 145.000 kn, rebalans 68.000 kn (Do 02.12. potrošeno 31.000 kn) Zbog čega kad je to zakonska obveza??? Samo 46,9%.

No dobro i to će biti pozitivan pomak ukoliko načelnik ispoštuje rebalansom predviđena sredstva jer je do 02.12.2014. platio samo 31.000kn.

  • Str. 3/Glava 00303 Komunalna infrastruktura – Plan 763.000 kn – rebalans 808.468 kn (do 02.12. potrošeno 341.157kn)

U proteklih 11mjeseci je za izgradnju komunalne infrasrastrukture potrošeno 341.157kn a sada će u 20 dana do nove godine potrošiti 467.311kn!? Živi bili pa vidili. Kakvi su to planovi i kakav je to način izvršavanja istih?

  • Str.3/Poz.34 Javne površine – Plan 300.000 kn, rebalans 300.000 kn (do 02.12. potrošeno 188.467kn)

Što se za 112.000kn planira završiti do nove godine?

  • Str. 4/A3004 Izgradnja objekata – Plan 463.000 kn, rebalans 489.419 kn (do 02.12. potrošeno 141.641kn)

A što reći nego samo ponoviti, u 11 miseci potrošeno 141.641kn a u preostalih 20 dana nastaje građevinski bum, u kojem ćemo potrošiti 347.778kn ili 3 puta više nego skoro cilu godinu. Jeza me hvata od takvih planova.

O donacijama za kulturu, sport i udruge bezpredmetno je raspravljati prije nego što OV-e donese Pravilnik o financiranju udruga. Prema pravilniku udruge se svake godine javljaju općini za dodjelu sredstava, shodno svom programu za tekuću godinu i izvješću o radu i utrošenim sredstvima za proteklu godinu. Dakle sve prema pravilniku, a bez trgovine i samovolje načelnika, sadašnjeg ali i budućih. Tada će sve biti transparentno, a financiranje udruga će imati efekta i smisla. Jer udruge koje ne budu imale svoj program i/ili one koje ne predaju izvješće o svom radu u protekloj godini, neće moći dobiti sredstva iz proračuna. Tada ćemo vidjeti koliko stvarno imamo udruga, pa će se one koje su samo proforma ugasiti, što će omogućiti bolje financiranje pravih udruga.

Ovo su samo one stavke koje odmah bodu u oči , koje je načelnik samovoljno, nenamjenski i netransparentno potrošio ili uskratio, a gotovo sve stavke proračuna su takve, što nije ni čudno kada se cijelu godinu igrao velikog „gazde“ i uzurpirao ovlasti OV-a.

Iako je prema Zakonu o održivom gospodarenju komunalnim otpadom, općina odnosno njeno komunalno poduzeće trebalo od 24.07.2014. početi sa odvojenim prikupljanjem komunalnog otpada (biootpad, papir, staklo, plastika, željezo), planom proračuna za ovu godinu, kao i njegovim rebalansom, za to u proračunu nisu predviđena nikakva sredstva.

Naš načelnik i direktor komunalnog poduzeća bezbrižno su prespavali ovu godinu, misleći da se to njih ne tiče, i time su doveli općinu u situaciju da sutra zbog toga plati ogromnu kaznu od 100.000 – 300.000kn.

I da ne zaboravim, dok za ažuriranje računalnih baza trošimo 57.500kn, u isto vrijeme dobivamo Ostvarenje proračuna do 02.12.2014. u kojoj pozicija 14. Iznosi 2.603kn, pozicija 16. Iznosi 435.774kn i pozicija 72. Iznosi 10.975kn, a u Izmjenama i dopunama (31.12.) te iste pozicije redom iznose 1.800kn, 435.000kn i 10.500kn. Znači do 20.12. potrošili smo više nego što ćemo potrošiti do kraja godine? A takvih stavaka ima sigurno još jer nisam sve kontrolirao. Kako je to moguće kad smo za ažuriranje računalnih baza platili 57.500kn?

Toliko o isplativosti ulaganja u računalne programe ali i o vjerodostojnosti ovih dokumenta.

Ovakav rebalans (prvi i jedini), u vrime Božića, nakon načelnikovog cjelogodišnjeg soliranja, protuzakonitog i nenamjenskog trošenja, netransparentnog prebacivanja sredstava s jedne stavke na drugu, bez ikakvog kriterija i obrazloženja ne može podržati nitko tko se u svom radu ponaša moralno, razumno i odgovorno.

———————————————————————————————————–

Iako je prema Odluci OV-a o izvršenju proračuna i Zakonu o proračunu, načelnik dužan za svaku promjenjenu stavku u proračunu dati obrazloženje OV-u, on je na sjednici nastavio sa ignoriranjem OV-a i Zakona, bahato odbivši bilo kakvo obrazloženje. Čak što više zabranio je i pročelniku da odgovara na postavljena pitanja.

Sve u svom poznatom neodgovornom i bahatom stilu, ja sam Općina, ja sam ovdje gazda, što ja vama imam tu obrazlagati, ja ću trošiti vaše šolde kako i zašto ja hoću, što mi možete.